
برخی افراد که تحت عنوان اراذل و اوباش در محلههای مختلف شهر محله را قرق میکنند یا مزاحم مردم و نوامیس مردم میشوند یا اقدام به زورگیری میکنند، قطعا مجرماند و طبعا باید دستگیر شوند و به سزای عملشان برسند. اما این رفتاری که از سوی نیروی انتظامی به این شکل صورت میگیرد یعنی گرداندن این افراد در سطح شهر به قصد شناساندن آنها امری است که در قوانین ما هیچ اشارهای بدان نشده است. البته بسیاری نیز به این رویه نقد دارند و این رویه را نه تنها خلاف قانون بلکه خلاف کرامت انسانی...
ادامه مطلب
از کتابخانه مرکزی دست خالی، آمدم بیرون و مسیر روبروی دانشکده ادبیات را گرفتیم و آمدیم پایین. از مقابل مجسمه فردوسی رد شدیم و رسیدیم به دانشکده هنرهای زیبا. همین طور که در حال راه رفتن سر گردانده بودم و حیاط دانشکده را نگاه میکردم و از لابلای خاطرات سالهای دور خودم را بیرون میکشیدم، ناگهان، نگاهم خورد به بنر بزرگی که به یکی از دیواره های حیاط دانشکده آویزان شده بود. درجا خشکم زد و خیره شدم به تصویر بنر:زیر تصویر بزرگی از او نوشته بود «شهید حرم، مهندس....»او افعانی بود. از خانواده¬ای در سطح بالای ...
ادامه مطلب